نقد و بررسی

گلکسی Z Fold 5 و Z Flip 5

گلکسی Z Fold 5 و Z Flip 5 در مقایسه با نسل قبلی؛ تفاوت ها و شباهت ها

گلکسی Z Fold 5 و Z Flip 5 در مقایسه با نسل قبلی؛ تفاوت ها و شباهت ها

ساعاتی پیش سامسونگ گوشی های هوشمند جدیدی با نام های گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 را معرفی کرد. تغییر ظاهری اصلی Z Flip 5 نسبت به نسل قبل، استفاده از نمایشگر خارجی بزرگ است، اما ظاهر Z Fold 5 هیچ تفاوتی با نسل اول ندارد. اما این دو گوشی دستخوش چه تغییراتی شده اند؟ بیایید این دو گوشی را با نسل های قبلی خود مقایسه کنیم.


یکی از بزرگترین تغییرات این گوشی استفاده از لولای جدید است. یعنی زمانی که گوشی بسته می شود، دو قسمت صفحه نمایش کاملا روی هم قرار می گیرند و هیچ شکافی در آن قسمت وجود ندارد. . اما جدای از این تغییر، این دو گوشی از نظر ظاهری تفاوت چشمگیری با هم ندارند. فضای داخلی دوباره از یک صفحه نمایش 7.6 اینچی استفاده می کند که حداکثر روشنایی 1750 نیت را ارائه می دهد، در حالی که صفحه نمایش اصلی نسل قبلی حداکثر روشنایی 1200 نیت را پشتیبانی می کند. در مورد صفحه نمایش خارجی، هیچ تغییری در اندازه و مشخصات 6.2 اینچی آن ایجاد نشده است.
سامسونگ هم دوربین ها را عوض نکرده است. بنابراین، دوربین اصلی گلکسی زد فولد 5 بر اساس یک سنسور 50 مگاپیکسلی ساخته شده است و در کنار آن یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک تله فوتو 10 مگاپیکسلی قرار دارد. علاوه بر این، صفحه نمایش بیرونی دارای یک سوراخ دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی است، در حالی که نمایشگر داخلی نیز دارای یک دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی است. البته سامسونگ ادعا می کند که به لطف پردازش نرم افزاری بهبود یافته، Galaxy Z Fold 5 می تواند عکس های نسبتاً بهتری بگیرد.


این گوشی از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می برد که نسبت به نسل قبلی قدرتمندتر و مصرف انرژی کمتری دارد. اما از نظر رم و حافظه داخلی قدرتی برابر با مدل قبلی داریم. هر دو گوشی دارای باتری 4400 میلی آمپر ساعتی هستند و هر دو از شارژ سیمی 25 واتی و شارژ بی سیم 15 واتی پشتیبانی می کنند. سامسونگ مدل های پایه هر دو گوشی را 1799 دلار قیمت گذاری کرده است. بنابراین همانطور که می بینید این گوشی از نظر سخت افزاری یا ظاهری تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارد.
این گوشی نیز مانند گلکسی زد فولد 5 به یک لولای جدید مجهز شده است، به دلیل این لولا وقتی گوشی را می بندید، دو قسمت صفحه نمایش روی هم قرار می گیرند و هیچ فاصله ای بین آن ها وجود ندارد. از دیگر تغییرات مهم باید به استفاده از صفحه نمایش خارجی 3.4 اینچی به جای صفحه نمایش 1.9 اینچی اشاره کرد که با آن می توانید کارهای دیگری را انجام دهید. در داخل، صفحه نمایش 6.7 اینچی هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد. اما به جز این تغییر، با تفاوت ظاهری دیگری مواجه نیستیم.
از نظر دوربین، گلکسی زد فلیپ 5 دارای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض است. در ضمن از دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی غافل نشویم. بنابراین سامسونگ هیچ تغییری در دوربین ایجاد نکرده است. البته به لطف بهبود تصویر و ویدئو، در محیط های کم نور، سامسونگ نویز کمتری در عکس ها و فیلم ها ارائه می دهد.


قلب این گوشی اسنپدراگون 8 نسل دوم است و برخلاف نسل اول که با حافظه داخلی کمتر از 128 گیگابایت عرضه شد، برای خرید گلکسی زد فلیپ 5 باید بین 256 یا 512 گیگابایت حافظه را انتخاب کنید. ظرفیت رم مانند قبل 8 گیگابایت است. هر دو گوشی دارای باتری 3700 میلی آمپر ساعتی هستند، اما گوشی جدید به لطف کارتریج بهتر عمر باتری بیشتری دارد.  این باتری از شارژ سیمی ۲۵ وات و شارژ بی‌سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. گلکسی زد فلیپ ۵ مانند زد فلیپ ۴ با قیمت پایه ۹۹۹ دلار به دست کاربران می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *